شیوه های غیرپولی جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا

شیوه های غیرپولی جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا

شیوه جبران خسارت
شیوه غیرپولی جبران خسارت
جبران خسارت در حقوق بین الملل
روشهای جبران خسارت در بیع بین الملل
جبران خسارت در کنوانسیون بیع بین المللی کالا
شیوه های جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا
پایان نامه جبران خسارت
پایان نامه شیوه های جبران خسارت

رفتن به سایت اصلی

هدف از این تحقیق بررسی شیوه های غیرپولی جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا می باشد.اولین شیوه غیرپولی درخواست تعمیر کالا است که شرایط آن گفته می شود. در گفتار دوم الزام فروشنده به تسلیم کالای جانشین به عنوان شیوه غیرپولی دوم بیان می شود. در گفتار سوم الزام به انجام عین تعهد تشریح می شود.گفتار چهارم به فسخ قرارداد به عنوان آخرین شیوه غیرپولی جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا می پردازد.

 

 

گرچه جبران پولی خسارت به صورت یک اصل الزام آور یا ارشادی در بسیاری از نظام های حقوقی پذیرفته شده است، اما طرق غیر پولی (عینی) جبران خسارت نیز می تواند در مواردی کارگشا بوده و حتی بر طرق پولی ترجیح یابد، از این رو حتی در عرصه تجارت بین الملل نیز این طرق پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
شیوه های غیرپولی جبران خسارت      
گفتار اول: درخواست تعمیر کالا      
بند 1: حق درخواست تعمیر یا اصلاح کالا در کنوانسیون      
بند 2: شرایط درخواست تعمیر یا اصلاح کالا در کنوانسیون      
گفتار دوم: الزام فروشنده به تسلیم کالای جانشین      
بند 1: مفهوم تسلیم کالای جانشین      
بند 2: شرایط درخواست تسلیم کالای جانشین      
الف: تسلیم کالا به خریدار
ب: عدم انطباق کالای تسلیم شده به خریدار با قرارداد
ج: نقض اساسی بودن عدم انطباق 
د: اخطار عدم مطابقت
هـ: امکان اعاده کالا به وضعیت سابق
بند 3: قلمروی درخواست تسلیم کالای جانشین در کنوانسیون      
گفتار سوم: الزام به انجام عین تعهد      
بند 1: درخواست اجرای اجباری قرارداد از سوی مشتری      
الف: شرایط اجرای عین قرارداد توسط مشتری 
ب: محدودیتهای اجرای عین قرارداد
بند2: درخواست اجرای اجباری قرارداد از سوی فروشنده      
الف: حق درخواست اجرای اجباری قرارداد
ب: محدودیتهای راجع به اجرای اجباری
گفتار چهارم: فسخ قرارداد      
بند 1: اعمال حق فسخ برای مشتری      
الف: موارد ایجاد حق فسخ برای مشتری
ب: شرایط اعمال حق فسخ از طرف مشتری
بند 2: اعمال حق فسخ برای فروشنده      
الف: موارد ایجاد حق فسخ برای فروشنده
ب: شرایط اعمال حق فسخ برای فروشنده 

فهرست منابع      

  • پیاده سازی موفق سیستمهای ERP با مدیریت دانش

    پیاده سازی موفق سیستمهای ERP با مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه برنامه ریزی منابع سازمان پایان نامه پیاده سازی موفق erp در سازمان پیاده سازی موفق erp طراحی مدلی جهت پیاده سازی موفق erp در سازمان اثر…

  • بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها

    بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها سیستم انبار و خرید دانلود پروژه سیستم انبار و خرید دانلود پایان نامه سیستم انبار و خرید سیستم انبار ساماندهی کالا در انبار سیستم گردش کالا در انبار دانلود پروژه انبار…

  • عوامل زمینه ساز و موثر بر ترک خدمت کارکنان

    عوامل زمینه ساز و موثر بر ترک خدمت کارکنان ترک شغل ترک شغل کارکنان تمایل به ترک شغل تمایل به ترک شغل در کارکنان قصد و تمايل به ترك خدمت عوامل زمینه ساز ترک شغل عوامل موثر بر ترك خدمت…

  • پروپوزال بررسی اولویت بندی استراتژیهای مدیریت دانش در سازمان

    پروپوزال بررسی اولویت بندی استراتژیهای مدیریت دانش در سازمان تکنیک دیماتل تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای استراتژی های مدیریت دانش پروپوزال رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش پروپوزال اولویت‌بندی استراتژی های مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در شهرداری تهران اولویت…

  • نگرش و موضع ایران در مورد تنگه هرمز

    نگرش و موضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز مواضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1958 ژنو رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1982 مونتگوبی رژیم حقوقی تنگه هرمز…

  • طراحی پایدارساز مقاوم مرتبه ثابت سیستم قدرت با استفاده از نامساوی‌های ماتریس خطی

    طراحی پایدارساز مقاوم مرتبه ثابت سیستم قدرت با استفاده از نامساوی‌های ماتریس خطی سیستم های قدرت نابرابری ماتریس خطی پایداری سیستم قدرت نوسانگر با بسامد وردش‌پذیر طراحی پایدار كننده های مقاوم طراحی سیستم قدرت به کمک رایانه طراحی پایدارساز مقاوم…

  • مدیریت ریسک اعتباری و اعتبار سنجی مشتریان بانکی

    مدیریت ریسک اعتباری و اعتبار سنجی مشتریان بانکی احتمال نكول ریسك اعتباری رتبه بندی اعتباری مدلهای اندازه گیری ریسك اعتباری دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی دانلود پایان نامه مدیریت بازرگانی دانلود پایان نامه اعتبار سنجی مشتریان بانکی دانلود پایان…

  • پاورپوینت بررسی سقف های سبک

    پاورپوینت بررسی سقف های سبک پاورپوینت بررسی سقف های سبک بررسی سقف های سبک تحقیق بررسی سقف های سبک مقاله بررسی سقف های سبک سقف تیرچه و بلوک سقف کرومیت سقف‌های کاذب رفتن به سایت اصلی عنوان: پاورپوینت بررسی سقف…

  • بررسی تعیین تابعیت رای داور و انواع آن با تاکید بر تعیین رویه قضایی جاری

    بررسی تعیین تابعیت رای داور و انواع آن با تاکید بر تعیین رویه قضایی جاری انواع داوری از حیث تابعیت تابعیت رای داور تعیین تابعیت رای داور نظریات مختلف تعیین تابعیت رای داور معیار پذیرفته شده برای تعیین تابعیت رای…

  • روشهای اندازه گیری رضایت مشتری و تاثیر رضایت شغلی کارکنان بر آن

    روشهای اندازه گیری رضایت مشتری و تاثیر رضایت شغلی کارکنان بر آن ارتباط رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتری روشهای اندازه گیری رضایت مشتری تاثیر رضایت شغلی کارکنان بر رضایت مشتری شاخصهای رضایت مشتری در ایران و جهان اثرات رضایت…